Odporność organizmu
i dieta wspomagająca odporność.

Zobacz składniki

Nasz organizm przed wirusami czy bakteriami broni się dzięki sprawnie działającemu układowi odpornościowemu (immunologicznemu). Ma on trzy zasadnicze zadania: Po pierwsze, układ immunologiczny ustanawia barierę nieprzepuszczającą bakterii i wirusów. Po drugie, jeśli już się tam dostaną - układ odpornościowy niszczy je zanim zdążą się rozprzestrzenić. Po trzecie, jeśli dostaną się i zaczną się rozprzestrzeniać po organizmie - odporność nadal atakuje niechcianych gości, aby ich całkowicie wyeliminować.

Odporność organizmu nie zawsze działa tak, jak powinna. Nieprawidłowości, jakie mogą dotknąć nasz system immunologiczny, to:
- alergia - system immunologiczny atakuje alergen, który jest niegroźny dla organizmu, np. białko mleka krowiego,
- zaburzenia autoimmunologiczne - kiedy układ odpornościowy atakuje własny organizm, jakby był ciałem obcym,
- niedobory odpornościowe, wrodzone lub nabyte,
- rak atakujący układ odpornościowy.

Stany obniżonej odporności mogą być przejściowe lub łagodne, ale mogą też być bardzo poważnym schorzeniem, zagrażającym bezpośrednio życiu chorego. Dziedziną medycyny zajmującą się zaburzeniami odporności jest immunologia kliniczna, nabierająca w ostatnich latach szczególnie na znaczeniu. Wzmacnianie odporności powinno stać się procesem systematycznym. Tylko poprzez ciągłą troskę o dobro układu odpornościowego i nas samych, unikniemy chorób i męczących przeziębień.

Dieta Wspomagająca Odporność

W codziennym menu osoby pragnącej wzmocnić swój układ odpornościowy powinny wystąpić warzywa i owoce, które są bogatym źródłem antyoksydantów (przeciwutleniaczy). Antyoksydanty walczą z wolnymi rodnikami i jednocześnie sprzyjają wzmacnianiu odporności. Dieta wspomagająca odporność powinna zawierać przede wszystkim: marchew, szpinak, brokuły, pomidory, paprykę (zwłaszcza czerwoną), cytrusy, porzeczki i truskawki.

Ważne są również warzywa i owoce zawierające witaminę C, która pobudza produkcję interferonu – substancji, która skutecznie rozprawia się z zarazkami. W odpornościowej diecie nie może zabraknąć jogurtu naturalnego z żywymi kulturami bakterii, które pobudzają białe ciałka krwi do większej aktywności. Pomocny może być również miód manuka - jego antybakteryjne działanie zostało udowodnione m. in. w przypadku chorób górnych dróg oddechowych, jak infekcje gardła, kaszel, katar, chrypa czy zapalenia zatok.

KUP JUŻ TERAZ
INNOWACYJNY SUPLEMENT DIETY

DuoLife Dzień

Suplement Diety
750 ml Forma Płynna

Zobacz już teraz

DuoLife Vita C

Suplement Diety
750 ml Forma Płynna

Kup już teraz

pobierz ulotkę

Duolife Noc

Suplement Diety
750 ml Forma Płynna

Zobacz już teraz